donderdag 25 december 2014

workshop @ Maurice


Een muts breien... dat stond al een tijdje op mijn to do lijstje. Maar als je niet echt kan breien is dat wel een klein probleem. Om te beginnen  kocht ik mij enkele weekjes geleden het boek "Nog een breiboek?!" van Veronique Leysen. Superleuk boek en vooral, ik verstond alles wat er in stond. In het boek stond ook dat Véronique een trendy koffiehuis uitbaat in Antwerpen waar je ook een workshop kan volgen. Ik zocht  'Maurice coffee bar ' op het internet en schreef me ook in voor de workshop muts breien. Zaterdag was het zover. Ik keek mijn ogen uit toen ik binnen kwam: alle meubeltjes komen uit de kringloopwinkel, het servies, de tasjes, ...  alles is anders. Zo gezellig!  Een echte aanrader als je gaat shoppen in Antwerpen. Toen de workshop begon kregen we ovenverse croissants en een drankje naar keuze. Omdat ik geen koffie lust (een echte zonde als je naar Maurice gaat  natuurlijk) koos ik voor een warme chocomelk, die superleuk werd gepresenteerd in een oud confituurpotje met een zelfgebreid jasje :-)




We gingen aan de slag. We leerden breien met rondbreinaalden. Voor de workshop had ik daar nog nooit van gehoord en voor een beginneling als ik supergemakkelijk in gebruik. Tussen het breien door kregen we nog een stuk versgemaakte taart en nog een overheerlijk drankje. Zo'n 2 uurtjes later was mijn muts af. Ik ben best fier op het resultaat.
Voor wie ook een leuke workshop wil volgen en in een gezellig pand wil vertoeven voor (naar het schijnt) overheerlijke koffie... allen naar Maurice!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten